Class 9 Science Chapter 5 – The Fundamental Unit of Life questions Answers in Assamese Medium
Students can master all the key concepts about cells through the NCERT Solutions for Class 9 Science Chapter 5, The Fundamental Unit of Life. These solutions are meticulously designed by expert teachers to ensure clarity and comprehensive understanding. At Digital Pipal Academy, we provide regularly updated content in line with SEBA board guidelines to help students grasp every detail easily.
Our solutions offer a step-by-step breakdown of each question, covering every process and concept in an easy-to-follow manner. This is crucial for students who are preparing for exams and looking for accurate answers to questions from The Fundamental Unit of Life. Whether you are preparing for school exams or board exams, this solution ensures that every part of the chapter is well explained.
Key Highlights:
· Detailed solutions to all questions from Chapter 5.
· Visual aids and explanations that simplify complex topics.
· Comprehensive steps to help you fully understand each process.
· Ideal for Class 9 students studying under the SEBA board.
Class 9 Science Chapter 5 – The Fundamental Unit of Life Solutions in Assamese Medium
Topics Covered in Class 9 Science Chapter 5 – The Fundamental Unit of Life:
1. The Fundamental Unit of Life
· Understanding the basic building block of all living organisms – the cell.
2. What are Living Organisms Made of?
· Exploring the components that make up living organisms, focusing on cellular structure.
3. What is a Cell Made of?
· Delving into the intricate components of a cell and their functions.
4. Structural Organization of a Cell
· Analysing how the cell is organized structurally and how its parts work together to perform life processes.
NCERT Solutions Class 9 Science Chapter 5 – The Fundamental Unit of Life
Here, you’ll find complete answers, explanations, and solutions to every question from Chapter 5, The Fundamental Unit of Life, in the Class 9 Science textbook. After going through the chapter, these solutions will serve as a reliable guide to ensure you understand each topic thoroughly.
In addition to these solutions, we also recommend referring to Class 9 Science notes on The Fundamental Unit of Life to solidify your understanding.
Class 9 Science Chapter 5 – The Fundamental Unit of Life Solutions in Assamese Medium
Class 9 Science Textbook – Page No 59
1. কোষ কোনে আৰু কেনেকৈ আৱিষ্কাৰ কৰিছিল?
উত্তৰঃ ৰবাৰ্ট হুকে ১৬৬৫ চনত স্ব-নিৰ্মাণিত মাইক্ৰস্কোপৰ জৰিয়তে কৰ্কৰ পাতল টুকুৰা এটা পৰীক্ষা কৰি কোষ আৱিষ্কাৰ কৰিছিল। তেওঁ দেখিলে যে কৰ্কটো বহুতো সৰু সৰু খোঁটালিৰে গঠিত মৌ-চাকত গঠনৰ সৈতে মিল আছে। এই সৰু সৰু বাকচবোৰক কোষ বোলা হয়।
2. কোষক কিয় গঠনৰ আৰু কাৰ্যৰ মৌলিক একক বুলি অভিহিত কৰা হয়?
উত্তৰঃ এটা কোষে স্বতন্ত্ৰভাৱে জীৱদেহৰ সকলো জৈৱিক কাৰ্য কৰিবলৈ সক্ষম। গতিকে, ইহঁতক জীৱদেহৰ মৌলিক একক বা কাৰ্য্যকৰী একক বুলি কোৱা হয়।
Class 9 Science Textbook – Page No 61
1. CO2 আৰু পানীৰ দৰে পদাৰ্থবিলাক কোষৰ ভিতৰলৈ বা বাহিৰলৈ কেনে দৰে চলাচল কৰে আলোচনা কৰা ।
উত্তৰঃ CO2 আৰু পানীৰ দৰে পদাৰ্থবিলাক কোষৰ ভিতৰলৈ বা বাহিৰলৈ ব্যাপন, আসৃতি আদিৰ দৰে সৰল জৈৱিক প্ৰক্ৰিয়াৰ দ্বাৰা চলাচল কৰে ।
অৰ্ধভেদ্য আৱৰণৰ মাজেৰে উচ্চ গাঢ়তাবিশিষ্ট অঞ্চলৰ পৰা নিম্ন গাঢ়তাবিশিষ্ট অঞ্চললৈ হোৱা অণুৰ চলাচলকে ব্যাপন বোলা হয় । উভয় অঞ্চলৰ গাঢ়তা সমান নোহোৱা পৰ্যন্ত এই স্বতঃস্ফূৰ্ত গতি অব্যাহত থাকে ।
আসৃতি হৈছে এখন অৰ্ধভেদ্য আৱৰণৰ মাজেদি উচ্চ গাঢ়তাবিশিষ্ট অঞ্চলৰ পৰা নিম্ন গাঢ়তাবিশিষ্ট অঞ্চললৈ হোৱা দ্ৰাৱকৰ গতি । ভাৰসাম্য গাঢ়তা উপলদ্ধ নোহোৱালৈ এই গতি অব্যাহত থাকে । অৰ্ধবেদ্য আৱৰণৰ মাজেৰে হোৱা এক বিশেষ ধৰণৰ ব্যাপনেই হৈছে আসৃতি ।
CO2 ক্ৰ ক্ষেত্ৰত কোষৰ ভিতৰত এই বৰ্জ্য পদাৰ্থৰ গাঢ়তা অধিক আৰু বাহিৰত কম। ফলস্বৰুপে ব্যাপন প্ৰক্ৰিয়াৰ নিয়ম অনুসৰি ই কোষৰ পৰা ওলাই যায় । কোষৰ চোপাশৰ মাধ্যমৰ গাঢ়তা কোষতকৈ অধিক হ’লে পানী কোষত প্ৰৱেশ কৰে । আনহাতে মাধ্যমৰ পানীৰ গাঢ়তা কোষতকৈ কম হ’লে কোষৰ পৰা নিৰ্গমণ ঘটে । কোষটোৰ চাৰিওপাশৰ মাধ্যমটোৰ গাঢ়তা কোষটোৰ সৈতে এক হ’লে পানীৰ অণুৰ চলাচল নহয় । গাঢ়তাৰ সাম্যাৱস্থাৰ বাবে এনে হয় ।
2. কোষাৱৰণখনক কিয় অৰ্ধভেদ্য আৱৰণ বুলি আখ্যা দিয়া হয় ?
উত্তৰঃ কোষাৱৰণ হৈছে কোষৰ বহিৰতম আৱৰণ যাৰ দ্বাৰা কোষৰ ভিতৰলৈ আৰু বাহিৰলৈ কিছুমান নিৰ্দিষ্ট পদাৰ্থৰ প্ৰৱেশ আৰু প্ৰস্থান সম্ভৱ হয় । অন্য কিছুমান পদাৰ্থৰ চলাচলত ই বাধা আৰোপ কৰে । এই প্ৰকৃতিৰ বাবে কোষাৱৰণক অৰ্ধভেদ্য আৱৰণ বুলি কোৱা হয় ।
Class 9 Science Textbook – Page No 63
1. প্ৰকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ আৰু সংকোষকেন্দ্ৰীয় কোষৰ মাজত ব্যাখ্যামূলক পাৰ্থক্য দাঙি ধৰি তলৰ তালিকাখন পূৰ্ণ কৰা ।
প্ৰকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ |
সংকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ |
1. আকাৰঃ সাধাৰণতে সৰু (1-10 μ মাইক্ৰন) 1 μ মাইক্ৰন = 10-6m 2. কোষৰ কেন্দ্ৰাঞ্চলঃ ----------- আৰু ইয়াক ---------- বুলি জনা যায়। 3. ক্ৰম’জ’মঃ এডাল। 4. আৱৰণী বিশিষ্ট কোষ অংগাণু নাথাকে। |
1. আকাৰঃ সাধাৰণতে ডাঙৰ (5-100 μ মাইক্ৰন)
2. কোষৰ কেন্দ্ৰাঞ্চলঃ সু-নিৰ্দিষ্ট আৰু ইয়াত কেন্দ্ৰাৱৰণে আবৃত কৰি ৰাখে। 3. ক্ৰম’জ’মঃ এডালতকৈ বেছি থাকে । 4. ............................... |
উত্তৰঃ
প্ৰকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ |
সংকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ |
1. আকাৰঃ সাধাৰণতে সৰু (1-10 μ মাইক্ৰন) 1 μ মাইক্ৰন = 10-6m 2. কোষৰ কেন্দ্ৰাঞ্চলঃ কেন্দ্ৰাৱৰণ থাকে আৰু ইয়াক নিউক্লিয়ড বুলি জনা যায়। 3. ক্ৰম’জ’মঃ এডাল। 4. আৱৰণী বিশিষ্ট কোষ অংগাণু নাথাকে। |
1. আকাৰঃ সাধাৰণতে ডাঙৰ (5-100 μ মাইক্ৰন)
2. কোষৰ কেন্দ্ৰাঞ্চলঃ সু-নিৰ্দিষ্ট আৰু ইয়াত কেন্দ্ৰাৱৰণে আবৃত কৰি ৰাখে। 3. ক্ৰম’জ’মঃ এডালতকৈ বেছি থাকে । 4. আৱৰণৰ দ্বাৰা আবৃত কোষ অংগাণু যেনে- মাইট্ৰকণ্ডিয়া, প্লাষ্টিড আদি থাকে। |
Class 9 Science Textbook – Page No 65
1. তুমি অধ্যয়ন কৰি অহা কোষ অংগাণুবিলাকৰ ভিতৰৰ এনে দুটা কোষ অংগাণুৰ নাম উল্লেখ কৰা যি দুটাত আণুবংশিক পদাৰ্থ (Genetic material) থাকে ।
উত্তৰঃ আণুবংশিক পদাৰ্থ থকা দুটা কোষ অংগাণু হৈছেঃ
(i) মাইট’কণ্ডিয়া আৰু
(ii) প্লাষ্টিড
সিহঁতৰ নিজস্ব ডি এন এ আৰু ৰাইব’জ’ম থাকে ।
2. যদিহে কিছুমান ভৌতিক বা ৰাসায়নিক কাৰকৰ প্ৰভাৱত কোষীয় সংগঠনৰ ক্ষতি হয় তেতিয়া কি হ’ব?
উত্তৰঃ প্ৰত্যেক কোষৰ এটা সংগঠিত আৱৰণ আৰু কোষ অংগাণু আছে যিয়ে ইয়াৰ নিৰ্দিষ্ট আকাৰ আহৰণত সহায় কৰাৰ লগতে কাৰ্য কৰিবলৈ সক্ষম কৰি তোলে । গতিকে কোনো ভৌতিক বা ৰাসায়নিক কাৰকৰ প্ৰভাৱেৰে কোষীয় সংগঠনৰ ক্ষতি কৰিলে কোষৰ গঠন ধ্বংস হ’ব । ইয়াৰ ফলত কোষটোৱে কাৰ্য সম্পাদন কৰিবলৈ অক্ষম হ’ব যাৰ ফলত কোষটোৰ মৃত্যু ঘটিব ।
3. লাই’জ’মক কিয় কোষৰ আত্মঘাতী মোনা বুলি আখ্যা দিয়া হয় ?
উত্তৰঃ লাই’জ’ম হৈছে এনে এবিধ কোষ অংগাণু য’ত কিছুমান পৰিপাকীয় উৎসেচক থাকে । কোষীয় বিপাকত ব্যাঘাত হ’লে কোষৰ অনিষ্ট সাধন হৈ লাই’জ’মৰ বিস্ফোৰণ ঘটিব পাৰে । নিৰ্গত হোৱা পৰিপাকীয় উৎসেচেকে বহিঃকোষীয় পদাৰ্থ পাচিত কৰাৰ উপৰিও কোষো পাচিত কৰে । সেয়ে লাই’জ’মক আত্মঘাতী মোনা বুলি আখ্যা দিয়া হয় ।
4. কোষৰ অভ্যন্তৰৰ ক’ত প্ৰ’টন সংশ্লে,ণ সংঘটিত হয় ?
উত্তৰঃ ৰাইব’জ’মত প্ৰ’টিন সংশ্লেষণ হয় । ৰাইব’জ’মক কোষৰ ‘কলঘৰ’ আখ্যা দিয়া হয় ।
অণুশীলনীঃ
1. উদ্ভিদ কোষ আৰু প্ৰাণী কোষৰ মাজত তোলনা কৰা আৰু কি কি ক্ষেত্ৰত উদ্ভিদ কোষ এটা প্ৰাণী কোষতকৈ পৃথক উল্লেখ কৰা ।
উত্তৰঃ উদ্ভিদ কোষ আৰু প্ৰাণী কোষৰ মাজৰ পাৰ্থক্যসমূহ হৈছেঃ
ক্ৰমিক নং |
উদ্ভিদ কোষ |
প্ৰণী কোষ |
(i) |
উদ্ভিদ কোষৰ বহিৰতম আৱৰণখনক কোষবেৰ বুলি কোৱা হয়। ই চেলুল’জেৰে গঠিত। |
প্ৰাণী কোষৰ বহিৰতম আৱৰণখনক কোষাৱৰণ বুলি কোৱা হয়। |
(ii) |
ইহঁতৰ আকাৰ প্ৰাণী কোষতকৈ ডাঙৰ। |
ইহঁতৰ আকাৰ তুলনামূলকভাৱে সৰু। |
(iii) |
চেণ্ট্ৰ’জ’ম নাথাকে কিন্ত পলাৰ কেপ থাকে। |
দুটা চেণ্ট্ৰিওলাৰ সৈতে চেণ্ট্ৰ’জ’ম থাকে। |
(iv) |
প্লাষ্টিড থাকে। |
ইউগ্লেনাৰ বাহিৰে অন্যত প্লাষ্টিড নাথাকে। |
(v) |
কেন্দ্ৰীয়, বৃহৎ আকাৰৰ আৰু স্পষ্ট ৰসধানী থাকে আৰু সিহঁত সাধাৰণতে স্থায়ী হয়। |
ৰসধানী অনুপস্থিত বা অতি ক্ষুদ্ৰ আকাৰৰ আৰু ইহঁত অস্থায়ী। |
(vi) |
গলজি সংঘ বহুটো উপগোটেৰে গঠিত। ইহঁত সংলগ্ন নহয়। |
কোষকেন্দ্ৰৰ ওপৰত গলজি সংঘ থাকে। এয়া অতিশয় জটিল। |
(vii) |
কেন্দ্ৰৰ পৰা বহিঃদিশত কোষ পৰ্দা গঠনেৰে কোষ বিভাজনৰ চাইট’কাইনেছিছ সম্পন্ন হয়। |
বহিঃদিশৰ পৰা কেন্দ্ৰলৈ খোলনী গঠনেৰে চাইট’কাইনেছিছ সম্পন্ন হয়। |
2. কি কি ক্ষেত্ৰত প্ৰকোষকেন্দ্ৰীয় কোষবিলাক সংকোষকেন্দ্ৰীয় কোষতকৈ পৃথক উল্লেখ কৰা ।
উত্তৰঃ প্ৰকোষকেন্দ্ৰীয় আৰু সংকোষকেন্দ্ৰীয় কোষৰ মাজৰ পাৰ্থক্যসমূহঃ
ক্ৰমিক নং |
প্ৰকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ |
সংকোষকেন্দ্ৰীয় কোষ |
(i) |
ইহঁতৰ আকাৰ ক্ষুদ্ৰ। প্ৰায় 1-10u মাক্ৰন। |
সাধাৰণতে ইহঁতৰ আকাৰ ডাঙৰ। প্ৰায় 5 – 100u মাইক্ৰন। |
(ii) |
কোষকেন্দ্ৰটো কেন্দ্ৰাৱৰমৰ দ্বাৰা আবৃত নহয়। (ইয়াক কেন্দ্ৰীয় পদাৰ্থ বুলি কোৱা হয়) |
কেন্দ্ৰাৱৰণৰ দ্বাৰা আবৃত প্ৰকৃত কোষকেন্দ্ৰ থাকে। |
(iii) |
এডাল ক্ৰম’জ’ম থাকে। |
একাধিক ক্ৰম’জ’ম থাকে। |
(iv) |
অতি কেন্দ্ৰ আৰু মাইট’টিক সংঘ নাথাকে। |
অতি কেন্দ্ৰ আৰু মাইট’টিক সংঘ থাকে। |
(v) |
আৱৰণেৰে আবৃত কোষ অংগাণু নাথাকে। |
আৱৰণেৰে আবৃত কোষ অংগাণু থাকে। |
(vi) |
9 + 2 অক্ষীয় ফিলামেণ্ট গঠন নাথাকে। |
9 + 2 অক্ষীয় ফিলামেণ্ট গঠন থাকে। |
(vii) |
মুকুলোদগম বা ফিচনৰ দৰে অযৌন পদ্ধতিৰে কোষৰ বিভাজন নহয়।(মাইট’ছিছ নহয়) |
মাইট’ছিছ আৰু মিঅ’ছিছ প্ৰক্ৰিয়াৰে কোষ বিভাজন হয়। |
(viii) |
70টা ৰাইব’জ’ম থাকে। |
80টা ৰাইব’জ’ম থাকে। |
3. কোষৰ কোষাৱৰণখন ফাটি গ’লে কি হব?
উত্তৰঃ কোষাৱৰণে কোষীয় পদাৰ্থক আবৃত কৰি বাহ্যিক পৰিৱেশৰ পৰা পৃথক কৰি ৰাখে। কোষাৱৰণে অণুৰ আৰু প্ৰস্থান সযত্নে নিয়ন্ত্ৰণ কৰে। তদুপৰ কোষৰ পৰা বহিঃকোষীয় স্তানলৈ কিছুমান পদাৰ্থৰ স্থানান্তৰণত বাদা আৰোপ কৰে। এই ক্ৰিয়াসমূহৰ দ্বাৰা কোষৰ আভ্যন্তৰীণ কাৰ্য আৰু সাংগঠনিক পৰিৱেশ নিয়ন্ত্ৰিত হৈ কোষটো সজীৱ হৈ থাকে। গতিকে, কোষাৱৰণ ফাটি গ’লে কোষীয় পদাৰ্থসমূহ বাহিৰলৈ ওলাই আহিব আৰু কোষটোৰ মৃত্যু ঘটিব।
4. কোষ একোটাত যদি গলজি সংঘ নাথাকে তেন্তে কোষটোৰ জীৱনত কি প্ৰভাৱ পৰিব?
উত্তৰঃ গলজি সংঘৰ অণুপস্থিতিত কোষে হৰম’ন, প্ৰ’টিন, লিপিড, উৎসেচক আদি ক্ষৰণ কৰিবলৈ সমৰ্থ নহ’ব। গতিকে, এই জৈৱিক অণুসমূহৰ কাম সম্পন্ন নহ’ব। গলজি সংঘই প্ৰস্তত কৰা লাইছ’জম উপলদ্ধ নহ’ব যাৰ ফলত কোষত বহঃকোষীয় পদাৰ্থৰ পুঞ্জীভৱন হৈ কোষটো ধ্বংস হ’ব। গলজি সংঘৰ অণুপস্থিতিত হোৱা কোষৰ অণুপযুক্ত কাৰ্যকৰী স্থিৰতাই কোষৰ মৃত্যু ঘটাব পাৰে।
5. কোনটো কোষ অংগাণুক কোষৰ শক্তিৰ ভঁৰাল বুলি আখ্যা দিয়া হয় আৰু কিয়?
উত্তৰঃ মাইট’কণ্ড্ৰিয়াক শক্তিৰ ভঁৰাল বুলি আখ্যা দিয়া হয়। কাৰণ, মাইট’কণ্ড্ৰিয়া হৈছে কোষীয় শ্বসনৰ স্থল। ইয়াত থকা শ্বসনীয় উৎসেচকে আণৱিক অক্সিজেনৰ দ্বাৰা কাৰ্বহাইড্ৰেট আৰু লিপিড জাৰিত কৰি কাৰ্বন-ডাই-অক্সাইড, জলীয় বাষ্প আৰু শক্তি মুক্ত কৰে। এই শক্তিৰ কিছু অংশ মাইট’কণ্ড্ৰিয়াত শক্তি সমৃদ্ধ যৌগ ATP(এডিন’চিন ট্ৰাইফছফেট) উৎপন্ন কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ হয়। যিহেতু মাইট’কণ্ড্ৰিয়াই শক্তিসমৃদ্ধ যৌগৰ সংশ্লেষণ আৰু সংৰক্ষণ কৰে, সেয়ে ইহঁতক কোষৰ শক্তিৰ ভঁৰাল বুলি আখ্যা দিয়া হয়।এইখিনি শক্তি কোষ আৰু দেহৰ বিভিন্ন জৈৱিক ক্ৰিয়াকলাপ যেনে- নতুন যৌগৰ সংশ্লেষণ, চলন, কোষ বিভাজন আদিত ব্যৱহাৰ হয়।
6. কোষাৱৰণখন গঠনৰ বাবে লাগতিয়াল লিপিড আৰু প্ৰ’টিনবিলাক ক’ত সংশোধিত হয়?
উত্তৰঃ কোষাৱৰণখন গঠনৰ বাবে লাগতিয়াল লিপিড আৰু প্ৰ’টিনৰ সংশোধনৰ স্থানঃ
লিপিডঃ মসৃণ অন্তঃপ্ৰৰসীয় জালিকা।
প্ৰ’টিনঃ খহটা অন্তঃপ্ৰৰসীয় জালিকা।
7. এমিবাই কি দৰে আহাৰ গ্ৰহণ কৰে?
উত্তৰঃ এমিবাই ইয়াৰ নমনীয় কোষাৱৰণৰ দ্বাৰা বাহ্যিক পৰিৱেশৰ খাদ্য আৰু অনান্য পদাৰ্থ গ্ৰাস কৰে। এই প্ৰক্ৰিয়াটোক অন্তঃকোষীয় ভক্ষণ বুলি জনা যায়। কোষাৱৰণে গঠন কৰা কূটপদ বিস্তৃত হৈ খাদ্য গ্ৰাস কৰে।
8. আসৃতি কি?
উত্তৰঃ এখন অৰ্ধভেদ্য আৱৰণৰ মাজেৰে উচ্চ গাঢ়তাবিশিষ্ট অঞ্চলৰ পৰা নিম্ন গাঢ়তাবিশিষ্ট অঞ্চললৈ প্ৰবাহিত হোৱা পানীৰ গতিয়েই হৈছে আসৃতি।
About
the Publisher
Sudev Chandra Das (B.Sc. Mathematics)
At Digital Pipal Academy, I dedicate myself to guiding students toward better education with unwavering effort. Believing that success stems from preparation, hard work, and learning from failure, I strive to inspire and empower learners on their educational journeys.
Follow us on
Subscribe Our YouTube Channel |
Class 9 Textbooks Solutions in Assamese
medium
Class 10 Textbooks Solutions in
Assamese medium